niedziela, 30 marca 2014

Myślec Zagórze-Popowice.


Nazwałam ten szlak -czerwony, bo jest bardzo widokową trasą.
Tego szlaku nie znajdziecie na mapie podobnie jak Myślecki Szlak Spacerowy-marzec.A warto się nim wybrać bo przez górę Popowice można dojść na Makowicę.Jeśli ktoś lubi dłuższe wędrówki to polecam.
Ja trasę Myślecki Szlak Spacerowy i czerwony Myślec Zagórze-Popowice przeszłam w 3,5 godziny.Często się zatrzymywałam żeby zrobić zdjęcia i popatrzeć na wspaniale widoki.Trasa nie jest trudna,myślę że dla każdego także dla rodzin z małymi dziećmi.
Zaczynamy od przystanku Popowice-skrzyżowanie(tam na miejscu parkingowym można zostawić swój samochód). Idziemy szlakiem rowerowym czerwonym i zielonym przez Popowice-Kamieniec,Myślec Zagórze.I na Zagórzu po przejściu pierwszego lasu będzie murowany zielony dom przed nim jest droga żwirowa skręcamy na tę drogę.

Przed nami są widoki na Popowice i po prawej stronie Stary Sącz.





Po prawej stronie jest drewniany dom.Ja skręciłam przed nim w lewo na drogę trawiastą.Wkrótce ta droga będzie asfaltową drogą gminną.Nie wiem czy dokładnie w tym miejscu ale najważniejsze jest to że zaprowadzi nas nad potok przez który musimy przejść.
Trawiastą drogą dochodzę na wprost białego domku.Przed nim skręcam w lewo kieruję się na potok.Właściciele działek zgodzili się aby tędy mogli spacerować turyści.
Od pieszych wędrowców wymagamy aby Nie śmiecili i Nie niszczyli pracy mieszkańców którzy nad potokiem zrobili kładkę drewnianą dzięki której przejdziemy wąwozem na drugą stronę.

Ścieżką do góry.

W tyle za mną zostaje Myślec Zagórze.
Gdyby mój dom był widoczny na zdjęciu byłby ostatni po lewej stronie.


Mijam kilka zabudowań i schodzę drogą żwirową do drogi asfaltowej w Popowicach i skręcam w lewo,do góry.

Po lewej i po prawej stronie są polany z których są rozległe widoki na okolicę.Na środku zdjęcia między gałązkami mój dom a za nim Stary Sącz.




Z samego wierzchołka góry Popowice widoki są świetne niestety mgła robiła co mogła żeby mi wszystkiego nie pokazać.Czyżby złośliwość Natury.
Z góry  zeszłam drogą gminną do skrzyżowania w Popowicach.Następnym razem udam się na Makowicę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz