piątek, 4 kwietnia 2014

W ogrodzie.


Początek kwietnia zazielenił drzewa,krzewy i trawniki.Jest wiosennie i kolorowo dzięki kwitnącym forsycjom,pigwom,tawułom i oczywiście wiosennym kwiatom cebulowym  na których kwitnienie czekaliśmy przez długie zimowe wieczory.Teraz one są najważniejsze w ogrodzie i trudno sobie wyobrazić jak wyglądałby ogród bez nich.
Ja z wiosennych kwiatów lubię najbardziej szafirki i to te w kolorze szafirowym jak niebo.I marzę aby moje rabaty zapełniły się właśnie szafirkami i narcyzami tak jak w słynnym ogrodzie holenderskim Keukenhof.
Niestety na taki efekt muszę jeszcze poczekać aż moje cebulowe się rozrosną i tak z kilku cebulek szafirków i narcyzów udało mi się zrobić kilka rabatek dzięki temu że dosyć szybko się rozrastają.
Do ogrodu wracają już dekoracje,z delikatnymi pelargoniami i begoniami jeszcze się wstrzymuję.Wyniosłam do ogrodu dwie hortensje które rosły mi w donicach i miały już pąki kwiatowe,przyszedł przymrozek i z pąków zostały brązowe liście i trzeba będzie wsadzić nowe.Nie warto się tak spieszyć choć dni są ciepłe i słoneczne to jednak początek kwietnia i wszystko zdarzyć się może.Zapraszam na  spacer po ogrodzie.....




W Leśnym Zakątku pośród bluszczu posadziłam narcyzy o białych kwiatach i pomarańczowym przykoronku które dawno,dawno temu dostałam od teścia śp. i nazywamy je dziadki Janki wtedy każdy wie o jakie kwiaty chodzi:)


"Różowo wtedy kwitł wiśniowy sad
gdyśmy biegali pośród drzew i
kwiatki sypał na nas wiśni kwiat w wiosenny dzień"....
/Wiśniowy sad/
W moim przypadku brzoskwiniowy,wiśnie wykończyła mi mszyca.

Żółte zawilce przywiezione z przydrożnego rowu.Martwiłam się czy sobie poradzą w mojej suchej paskudnej glebie ale są dały radę.
Szpak zanosi gałązki i piórka do budki lęgowej.






Zrobiłam drewniane tabliczki do oznaczenia przystanków przyrodniczych na naszym Myśleckim Szlaku Spacerowym.Dwie następne będą później niestety nie posiadam identycznych deseczek więc będą trochę różne.

1 komentarz:

  1. Wiosna strzeliła pąkami a ta szafirowa rabatka wygląda suuuper. Teraz na święta to będzie prawdziwie wiosennie. Szkoda że szafirki kwitną tak krótko.

    OdpowiedzUsuń