środa, 9 lipca 2014

Wola Krogulecka-Platforma widokowa..



Dzisiaj miałyśmy z dziewczynami iść na borówki,ale zadzwoniła koleżanka że na dzisiaj u nas zapowiadają ulewy i burze.Więc rankiem trochę się ociągałam z opuszczeniem wygodnego i ciepłego łóżka,rzuciłam jednym okiem na okno i nasłuchiwałam czy pada deszcz a za oknem cisza....Podeszłam, patrzę, świeci słońce i tu już moja reakcja była błyskawiczna.Szybkie śniadanie,aparat,plecak,kijki i w drogę.
Niedawno dla mieszkańców i turystów oddano do użytku nową atrakcję- platformę widokową w kształcie ślimaka.Usytuowana jest na trasie niebieskiego szlaku pieszego z Barcic przez Wolę Krogulecką na Makowicę.
Drewniana budowla bardzo dobrze harmonizuje z otoczeniem górskim ,leśnym i doskonale wpisuje się w to miejsce nie przytłaczając go.
Na wysokości około 550m.n.p.m obracając się wokół własnej osi obserwujemy rozległą panoramę z widokiem na Barcice,Stary Sącz,Rytro,Pasmo Radziejowej,Dolinę Popradu i słowackie góry.
W pobliżu około pół godziny drogi jest także kolejna atrakcja Głęboki Jar o którym pisałam w poście
Życzanów
Ale wracając do platformy widokowej mnie bardzo się podoba choć zapewne znajdą się malkontenci którzy sobie ponarzekają bo jak nic nie robisz -źle,jak robisz-też źle.
Ja się bardzo cieszę że Gminie w Starym Sączu zależy aby przyciągnąć turystów w nasze strony,bo nie można  czekać inni nas wyprzedzą.Same piękne krajobrazy z widokiem na góry nie wystarczą.Mamy zabytkowy,klimatyczny Stary Sącz,mamy Park Wodny który podczas cieplejszych dni przeżywa wręcz oblężenie pisałam o nim w poście
Park Wodny-Stawy Stary Sącz
Jest już Platforma widokowa i trzeba iść dalej.
Niedawno byłam w Szczawnicy i bardzo spodobała mi się Promenada brzegiem Dunajca i pomyślałam dlaczego Stary Sącz  takiej nie ma,a miejsce jest i to całkiem bardzo dobre brzegiem Popradu zaczynając od ronda w Starym Sączu tam jest motel w którym można zjeść i napić się,są ścieżki rowerowe do Parku Wodnego i Starego Sącza.Tak więc od ronda koło domu Przystań,Piaski,Cyganowice i Barcice można utworzyć Promenadę nad Popradem.Tu wcale nie chodzi o Promenadę wyłożoną asfaltem czy kostką brukową tylko żwirem z drewnianymi solidnymi ławkami z miejscem dla spacerujących i rowerzystów a także obok szlakiem konnym,bo widziałam kilka razy jeżdżących tamtędy jeźdźców konnych może właśnie szukali nowego miejsca na szlak tym bardziej że w Barcicach jest szkółka jazdy konnej.
Co zyskają turyści?
Malownicze tereny Doliną Popradu nad szumiącą rzeką,bezpieczne poruszanie się rowerami(kto jeździ od Starego Sącza do Rytra czy Piwnicznej Zdrój rowerem ten wie jaki ruch samochodowy się tam odbywa i ciągle trąbiące autobusy i tiry na rowerzystów).
Ależ się rozmarzyłam:) U mnie już tak jest po jednym pomyśle są już następne.Komu podoba się mój pomysł proszę o poparcie a jeśli ktoś mnie już uprzedził to ja chętnie udzielę takiego poparcia.

Wracam do tego co jest czyli -Platformy widokowej na Woli Kroguleckiej.
Samo dojście do Platformy obfituje w przepiękne krajobrazy i tu trzeba pochwalić mieszkańców Barcic i Woli Kroguleckiej za czystość i porządek,za zadbane posesje,za wykoszoną trawę między ogrodzeniami a drogą asfaltową.Jest naprawdę pięknie i z przyjemnością się spaceruje.
Rzeka Poprad.

Widać już Platformę widokową.





Na Woli Kroguleckiej spodobała mi się pomysłowa reklama miodu,na lipie:)


Jeśli ktoś wybiera się na odpoczynek w nasze strony a chciałby zasięgnąć porady,chętnie pomogę.Nie znam jeszcze wszystkich miejsc i nie wszędzie byłam cały czas nad tym pracuję:) Pomożemy też osobom posługującym się językiem rosyjskim,niemieckim i angielskim.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz