sobota, 25 października 2014

Kolorowy wiatr.

Tańczą liście w skrzydłach wiatru
Jesień barwami się mieni
To złotem sypnie to ogniem się żarzy
Tylko słońce przygaszone smutkiem płynie
Cicho szumią trawy suche jesienną melodię
W pajęczyny ścieżki życia wplótł już czas
Cieszmy się każdą chwilą życia
Zanim czas płynących mgieł otuli nas.

Ogród Marzeń.


Ogród powoli szykuje się do zimowego odpoczynku.
Z drzew potargał wiatr kolorowe ubrania odsłaniając nagie gałęzie.Zrobiło się pusto i cicho.
Moje prace ogrodowe są prawie skończone,pozostało mi tylko zabezpieczyć rośliny przed mrozem ale na to jeszcze za wcześnie .
Ze sklepu internetowego www.nasiona.pl  dotarła do mnie przesyłka którą zamówiłam.Wiosną chciałabym roślinami jednorocznymi i dwuletnimi ozdobić rabaty.Wiem że czeka mnie mnóstwo pracy z wysiewaniem,pikowaniem i przesadzaniem ale koniecznie chcę spróbować i zmienić trochę wystrój ogrodu:)

Był taki moment w mojej ogrodniczej pasji gdy myślałam że wystarczy posadzić rośliny dbać o nie i tyle.Szybko okazało się że bez zmian nie da rady one dają radość tworzenia,ciągłego upiększania ogrodu,przyjemnego odpoczynku w ładnym otoczeniu.
Ogród się zmienia i ja się zmieniam.
Pierwsze nasiona zakupione.

A tak kilka dni temu wstawał świt na Zagórzu.
Owoce trzmieliny.

Jagody Goji-rosnące na krzewie kolcowój pospolity,zwane owocami długowieczności.
Jedna z legend głosi że chińscy mnisi mieli studnię nad którą rósł ten krzew. I dojrzewające owoce Goji wpadały do studni z której mnisi spożywali wodę.Wszyscy mnisi dożywali 100 lat w zdrowiu.
Owoce Goji są uznawane za jedne z najzdrowszych na świecie.


2 komentarze: