sobota, 11 października 2014

Październik w" Ogrodzie Marzeń".

Ten miesiąc stara się chyba wynagrodzić nam paskudną pogodę sierpniową i wrześniową.
Jest tak słonecznie,ciepło i bez przymrozków że możemy cieszyć się prawdziwą złotą jesienią.
Zapraszam na spacery po ogrodach,parkach i na szlaki tam jesień jest magiczna.
W moim ogrodzie rozpoczęło się barwne przedstawienie za sprawą kolorowych liści,a jak liście to i przyjemność grabienia ich:)
Wszystko w ogrodzie staram się wykorzystać,liście orzecha włoskiego i gałęzie trafiają do pieca a ponieważ ogród się rozrasta to i palić jest czym.Znajomi którym mówię ile spalamy węgla przez zimę uwierzyć nie chcą że tak mało,dom duży wszystkie pomieszczenia jednakowo są ogrzewane i temperatura zawsze 22-23 stopnie.Jest z tym więcej pracy bo trzeba częściej dokładać do pieca ale warto.
Natomiast liście z drzew ozdobnych trafiają jako ściółka do kurnika,kury mają ciepło a wiosną na grządki w ogrodzie.
Teraz mam więcej czasu aby przygotować nowe rabaty i zmienić stare.Na każdej rabacie sadzę rośliny cebulowe;narcyzy i szafirki.Sadzę je w większych grupach na jednej rabacie jedną odmianę,by wiosną mieć swój myślecki Keukenhof,czy mi się uda? -czas pokaże.
Nie sadzę tulipanów ani hiacyntów ponieważ wszystkie ich cebule stały się przysmakiem nornic,szkoda mojej pracy i pieniędzy.
Zamówiłam w sklepie internetowym nasiona bratków,begonii(bobków) i szałwii bo będę potrzebowała ich mnóstwo żeby ozdobić nimi rabatki.
Jesienny ogród.
Ciężko pracujemy...
W domu także jesiennie.
Kiszenie kapusty-rozpoczęte.
Wciąż jeszcze w plastikowych beczkach może kiedyś uda mi się kupić dębową beczkę.
Pełnia Księżyca Myśliwych błyszczy się na niebie,prowadząc tych którzy wyruszają na łowy.
Lubię pełnię księżyca jego blask -tajemnicę i magię.Zawsze mnie fascynował rozbudzał moją wyobraźnię.Szkoda że moim aparatem nie mogę zrobić ładnych zdjęć z  nocnych spacerów po ogrodzie.

A oto moja wygrana w konkursie http://info.e-ogrody.pl/szukaj/ogrody/e-ogrody
W sam raz do poczytania w długie jesienne wieczory,dziękuję bardzo.


1 komentarz:

  1. Pełnia to dla mnie trzy nie przespane noce. Twój ogród wygląda jakby było lato.Widzę, że posadziłaś bratki, ja również nie mogłam im się oprzeć. Pozdrawiam, oby taka pogoda jeszcze długo nas dopieszczała

    OdpowiedzUsuń