czwartek, 1 stycznia 2015

Noworoczna Makowica.

Makowica-szczyt górski o wysokości 948 m.n.p.m.Zachodnia część Pasma Jaworzyny Krynickiej w Beskidzie Sądeckim.Szczyt Makowica jest zalesiony i nie rozciągają się z niego ładne widoki,pod szczytem jest polana z której przy sprzyjającej pogodzie zobaczymy panoramę okolicy.

Nowy Rok powitaliśmy na niebieskim szlaku .Samochodem pojechaliśmy do Życzanowa i zaparkowaliśmy tuż koło mostu na Popradzie.
Niebieski szlak zaczyna się w Barcicach i przez Wolę Krogulecką prowadzi na Makowicę a ponieważ kilka razy wyruszaliśmy z Barcic to teraz postanowiliśmy rozpocząć naszą wędrówkę z Życzanowa.
Gdy są silne wiatry lub duże spadki temperatury w góry nie chodzimy.
Zimą wybieramy trasy krótsze które zdążymy w ciągu krótkiego dnia pokonać.
Ten szlak określany jest jako trudny i mozolny.Dla nas trudny nie był a mozolny owszem ciągle pod górę i kiedy wydawało się że szczyt tuż,tuż jeszcze trzeba było maszerować.
Pogoda na widoki nam się nie udała, za to pokazała piękną baśniową zimę gdy zbliżaliśmy się do szczytu.
Drzewa w zmrożonej śnieżnej bieli wyglądały jak księżne wystrojone na bal.
Dobrze że zabraliśmy z sobą kijki bo było ślisko, a kijki znacznie ułatwiają poruszanie się.
Szlak jest bardzo ciekawy,idąc z Barcic na Woli Kroguleckiej jest Platforma Widokowa a podążając dalej niebieskim szlakiem po pół godzinnym marszu dojdziemy do Głębokiego Jaru nad którym jest drewniany zadaszony most.
To zaczynamy wędrowanie-rzeka Poprad.

Nowoczesność wkroczyła na szlaki:)

Szczęśliwego Nowego Roku życzymy:):):)