piątek, 29 maja 2015

Z nieba sypie sie złoty pył.

Przedstawiam kolejną ciekawą,oryginalną roślinę w moim ogrodzie-złotokap(Laburnum) czyli jak sama nazwa mówi sypiące się złoto.
Złotokapy podobnie jak ja kochają słońce,ciepło i lubią być osłonięte od mroźnych wiatrów.
Można je sadzić pojedynczo,w szpalerach,tworzyć tunele z kaskadą złota.
Takie tunele można zobaczyć w Wielkiej Brytanii w ogrodzie botanicznym Bodnat Garden .
Zainspirowana urodą tych tuneli posadziłam w ogrodzie jeszcze sześć złotokapów tworząc z nich literę L, a trzeba Wam wiedzieć że rośnie on dosyć szybko i szybko zakwita.
Mam już jeden starszy okaz którego najdłuższy wiszący kwiat miał 63 centymetry więc można sobie wyobrazić burzę kwiatów słodko pachnących miodem.Jest to roślina miododajna.
Wart posadzenia w ogrodzie bo w czasie kwitnienia daje wrażenie nieziemskie i zapiera dech w piersiach.

kijanki


5 komentarzy:

  1. Ale wspanialy ogród...
    Ja dopiero zaczynam tworzyć.

    Zapraszam do mnie i zostaje tutaj.

    http://mojmalyogrodeczek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Natalko,początek tworzenia ogrodu musi być ale końca nigdy nie będzie:)Dzięki za zaproszenie chętnie skorzystam.

      Usuń
  2. U nas jest chłodniejszy klimat i na kwitnienie roślin musimy dłużej czekać.Złotokap w rzeczywistości jest o wiele piękniejszy .

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny. Też musze sobie taki sprawić :)

    OdpowiedzUsuń