sobota, 18 lipca 2015

Liliowce w Ogrodzie Marzeń.


Liliowce są roślinami które bardzo lubię w swoim ogrodzie i specjalnie dla nich poświęciłam  jedną z największych rabat w ogrodzie i jedną z ciekawszych bo tuż przy stawie.
Wiosną w tym miejscu rosną same białe narcyzy"Dziadek Janek"nazwa pochodzi od mojego teścia który  podarował mi cebulki tych narcyzów a potem to miejsce od maja do późnej jesieni rozkwita kolorami liliowców.
Liliowce to długowieczne i niewymagające rośliny wnoszą do ogrodów wiele radości,zachwycają swoimi barwami od białej do ciemno bordowej.
Lubię je także za to że nigdy mi nie chorowały,nie atakowały je szkodniki i dosyć szybko rosną tworząc spore kępy.
Ciekawostką jest że kwiat liliowca kwitnie tylko jeden dzień rozkwita wczesnym rankiem , kwitnie nocą a na następny dzień usycha ale przy właściwej pielęgnacji na roślinie jest dużo kwiatów i ich kwitnienie trwa dłużej.
W Ogrodzie Marzeń mam obecnie 35 odmian liliowców a następne są już w drodze.Od dłuższego czasu liliowce kupuję w internetowym sklepie swiatcebul.pl.
I choć wszystkie nazwy odmian mam zapisane w zeszycie ogrodniczym to niestety nie podpisałam je w gruncie a nie chciałabym nikogo wprowadzać w błąd podając nazwy.
Wierzę głęboko że kiedyś spotkam osobę lub osoby które pomogą mi ustalić nazwy wszystkich roślin które rosną w Ogrodzie Marzeń abym mogła je opatrzyć tabliczkami.Bo choć może to niektórych zdziwić, czy może rozśmieszyć ale tworzę w ogrodzie Ogród Botaniczny.
Wiem że na taki ogród potrzebny jest znacznie większy teren ale nad tym też myślę i bacznie rozglądam się za takim miejscem.Rodzina mówi że jeszcze wszystko przede mną i jestem tego pewna że tak będzie :):)
A wracając do liliowców jeszcze nie wszystkie zakwitły te posadzone wiosną tego roku nie mają pąków kwiatowych zobaczymy je w roku następnym.



2 komentarze: