środa, 22 lutego 2017

Luty w Ogrodzie Marzeń.


Ogrodzie Marzeń przygotowania do sezonu ruszyły pełną parą.
Drzewa i krzewy zostały przycięte,te które rosły zbyt blisko ogrodzenia przycięłam dość radykalnie.
Potem wzięłam się za grabienie trawnika w całym ogrodzie,robię to możliwie jak najwcześniej,ponieważ na trawniku rosną białe narcyzy i fioletowe krokusy,których liście są już nad ziemią.Grabienie trawnika, metalowymi grabiami jest moją coroczną czynnością,wygrabiam resztki liści i suche źdźbła trawy,dzięki czemu trawnik,gdy tylko zrobi się cieplej ,szybko się soczyście zazieleni .
Zaczęłam robić porządki na rabatkach,tu także szybko ruszam z pracami,żeby nie uszkodzić pędów wiosennych kwiatów cebulowych.
Obrzeża rabat docinam szpadlem na tak zwany"ostry kant".To taki specjalny szpadel o zaokrąglonym ostrzu (półksiężyc).Dzięki tej starej,tradycyjnej technice angielskiej, trawnik od rabaty jest estetycznie oddzielony.Ten zabieg od kwietnia do późnej jesieni powtarzam co tydzień.
W ogrodzie mam także prawdziwe rarytasy z których jestem szczególnie dumna,że rosną  już ponad 10 lat.Są to, zarówno drzewa i krzewy iglaste,a także liściaste.
Teraz przedstawię iglaste, o pokroju zwisającym ( płaczącym)-"Pendula",to te najbardziej ulubione przeze mnie.
Cyprysik nutkajski "Pendula"



Świerk serbski "Pendula"


Świerk pospolity "Inversa"


Jodła koreańska "Silberlocke"





Świerk kłujący "Białobok"


Cyprysik japoński"Nana Gracilis"


Cyprysik japoński"Nana Aurea"


Świerk pospolity"Frohburg"


Pąki lilaka od Alinki,ciekawe w jakim kolorze będą kwiaty.




Zenobia -to młodziutki krzew zobaczymy czy będzie mu u mnie dobrze.

Paprotka zwyczajna


Bluszcz

Trzmielina

























6 komentarzy:

  1. Piękne drzewka, mojej mamie bardzo by się podobało :) Wiosna tuż tuż :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do odwiedzenia Ogrodu Marzeń,będzie czynny codziennie od 1 marca.Wstęp bezpłatny,a wiosna już wkracza do ogrodu:)

      Usuń
  2. Bardzo chętnie zobaczyłabym ten Twój raj.......pozdrawiam ciepło Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko będziesz w pobliżu ,zapraszam serdecznie.Pozdrawiam.

      Usuń