niedziela, 27 sierpnia 2017

Dalie w Ogrodzie Marzeń.

Dalie-georginie,któż ich nie zna.Przepiękne bulwiaste rośliny,które w ogrodach uwielbiały sadzić nasze babcie- a teraz sadzimy i my.
Ich wspaniałe kwiatostany,soczyście wybarwione słońcem,w różnych kolorach-jak dotąd nie ma tylko niebieskiego,są ozdobą mojego ogrodu.Wyodrębniono pięć grup dalii;dekoracyjne,pomponowe,kaktusowe,anemonowe i pojedyncze.
Z tych grup, najbardziej lubię- pojedyncze,są takie radosne,uśmiechnięte nawet podczas pochmurnej pogody, i uwielbiają je pszczoły
Wiosną ,by móc podziwiać ich urodę posadziłam je tuż przy schodach tarasowych,świetnie się tu czują,rosną okazale,niestety,jak tylko rozbłysną pierwsze promienie słońca, przy tarasie oprócz tych pięknych kwiatów- mam cały pszczeli ul.
Aby przedłużyć obfite kwitnienie georginii obrywam przekwitłe kwiatostany,nie mogę wykonywać tej czynności w ciągu dnia,rozzłoszczone małe owady ruszają z atakiem na mnie,wtedy salwuję się ucieczką-nie chcę poczuć ich żądła na mojej skórze.
Dalie są roślinami niezimującymi w naszych ogrodach,po pierwszych przymrozkach trzeba je wykopać,a wiosną znowu posadzić do ogrodu.Dlatego dla niektórych są kłopotliwymi roślinami,do tego dochodzi problem z miejscem do ich przezimowania.




























































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz