czwartek, 8 marca 2018

Look what's happening !!!



 

Na trawniku pokazały się krokusy .
Jeszcze śnieg  leży , a one już dzielnie czekają na ciepło i słońce. I właśnie dlatego robię porządki zimą , grabię trawniki , porządkuję rabaty , grabię liście i wycinam suche badylki - dopóki pogoda pozwala . Bo gdy wiosną robi się cieplej , wiosenne kwiaty cebulowe , już są nad ziemią i wszelkie prace mogą spowodować ich zniszczenie .
Na trawniku w dużych grupach sadzę krokusy o fioletowych kwiatach i białe narcyzy .
Moim zamiarem jest obsadzić nimi wszystkie kawałki trawnika . Białe narcyzy mam własne , bardzo szybko się rozmnażają , rozsadzam je i nie muszę kupować . Fioletowe krokusy też szybko się rozmnażają , ale nie aż tak , więc żeby obsadzić kolejne kawałki trawnika , co roku dokupuję kilkadziesiąt sztuk .
Teraz , gdy w ogrodzie są już ścieżki żwirowe , które podzieliły trawnik na kawałki  , i pokazały dokładnie  w którym miejscu mam sadzić następne cebulki .
 


Kępa krokusów dwuletnia.
 


Kępa krokusów ubiegłoroczna .
 


Na rabatach też się dzieje , wyszły narcyzy , krokusy i tulipany .
 


 


 


 
 
 
 
 
 
 








 

4 komentarze:

  1. Uwielbiam krokusy. Wypatrzyłam już parę. Mam nadzieję, że zrobisz zdjęcia, jak już całkowicie się rozbudzą. :) Radosnych dni życzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już kwitnące krokusy widziałaś? To może wiosna już zostanie z nami .Oczywiście jak tylko łan krokusów w fioletach się pokaże ,będą zdjęcia.Pozdrawiam wiosennie miłych i słonecznych dni.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie wzeszły przebiśniegi, które dostałam piętnaście lat temu od Babci. Co roku radują moje oczy i przypominają mi o Niej. :) Cieszę się, że wiosna już tuż tuż. :) Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna pamiątka po babci. Dzisiaj w ogrodzie widziałam kwitnące przebiśniegi i stokrotki . Krokusy są już w pąkach . Pozdrawiam wiosennie:)

      Usuń