niedziela, 17 czerwca 2018

Liliowce ( Hemerocallis ) w Ogrodzie Marzeń - część I.





I zaczęła kwitnąć w Ogrodzie Marzeń -  nasza druga kolekcja, po różach - to kolekcja liliowców.
To skromna kolekcja, bo zaledwie ponad 230 odmian, a cóż to w porównaniu do ponad 70 000 odmian wyhodowanych na świecie i ponad 2000 w naszej Narodowej Kolekcji liliowców w Wojsławicach.
Nie mniej wydaje mi się, że w pobliżu nie ma takiej kolekcji.
Liliowców ciągle nam przybywa, już sporządziłam nową listę, trzeba tylko wygospodarować fundusze na ten cel.
Liliowce to świetne, długowieczne, bezobsługowe byliny, które pasują do każdego stylu w ogrodzie.
Można nimi upiększać rabaty w stylu japońskim, angielskim, naturalistycznym, wiejskim, nowoczesnym, wspaniale wyglądają przy zbiornikach wodnych i rabaty dla zabieganych, czy leniwych.
Kwiaty liliowców kwitną tylko - jeden dzień, ale starsze rośliny wytwarzają dużo pąków i kwitnienie niektórych gatunków może trwać 8 tygodni.

Kolekcja liliowców w Ogrodzie Marzeń.

Alien's Eye
 
 
 


Applique
 


All Fired Up
 
 



Art. Gallery Exspressionism
 



Barracuda Bay
 


Bas Relief
 


Berrylicious


Bertie Ferris
 


Bestseller
 



Blackberry Candy
 


Brand New Lover

 


Buffys doll
 



Clothed in Glory
 


Crazzy Pierre
 


David Kirchhoff
 


Eyed Radiance
 


Gentle Shepherd
 
 



Helix
 


Liliowiec bez nazwy, dostałam w prezencie od szkółki Barcikowscy. Niestety nazwa się rozmazała i nie mogłam odczytać. Odczytałam tylko, że hybryda.
 



Ledgewood's Irish Spirit
 


Little women
 
 


Love Those Eyes
 


Moonlit Masquerade

 


Moses fire
 



Paradies Vogel
 
 



Port Wine
 


Royal Celebration
 


Sink Into Your Eyes
 



Spotted Fever
 


Wild Horses
 
 


Żółty z zębami.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 komentarze:

  1. Nie wiedziałam, że kwiaty liliowców kwitną jeden dzień, a to mnie zaskoczyłaś. No boska jest Twoja kolekcja. Pamiętam, jak rok temu pokazywałaś swoje lilie. Kochasz je i to widać. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jeden dzień, uwielbiam je za całą gamę kolorów i taką bogatą różnorodność. Dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń