piątek, 10 czerwca 2011

Tak długo czekaliśmy na wiosnę z jej pierwszymi kwiatami a ona tak szybko minęła już lato zbliża się coraz większymi krokami z zapachem róż,ziół,owoców i warzyw.Oczywiście w moim ogrodzie nie mogło zabraknąć części użytkowej z krzewami owocowymi,warzywami i ziołami.Zbieram liście mięty i mięty cytrynowej z tej drugiej herbatki są rewelacyjne pachnące a smak zostaje w ustach.Mam tez szałwię,kminek który wykorzystuję do potraw zwłaszcza gdy piekę chleb,posypuję go kminkiem wtedy jest pachnący.


















Część użytkową obsadziłam malinami letnimi i jesiennymi to taki żywopłot dla grządek z truskawkami i warzywami.Rośnie czosnek,koperek,sałata i inne warzywa tak aby pod ręką na "zielono" zawsze coś było.Przy warzywach jest mnóstwo pracy ciągłe plewienie i wzruszanie ziemi, a ziemia jest u mnie fatalna glina twarda skorupa.







Na stawie zakwitł mi kwiat nenufara-różowy mam też czerwony i żółty,ale na ich kwiaty chyba jeszcze będę musiała poczekać były wsadzone jesienią ubiegłego roku












A na rabatach prawdziwy rozkwit przeróżnych kwiatów,ja bardzo lubię goździki brodate u nas nazwane też kamiennymi.Są w przeróżnych odcieniach koloru różowego,czerwonego,bordowego i są też białe.
















Żółta rabata teraz prezentuje się bardzo dobrze,rosną na niej krzewy i byliny które kwitną na żółto lub mają żółte liście.Kilka razy sadziłam dziewannę,aż w końcu się wysiała miała być w tle rabaty ponieważ rośnie wysoka,ale jej spodobał się przód.Miałam ją przekopać ale tak zdrowo rośnie że m się żal jej zrobiło,chce być z przodu to niech będzie.Pięknie wygląda przywrotnik ostroklapowy przystrojony kroplami rosy-szkoda tylko że nikt mi nie powiedział ,że potrafi się tak bardzo wysiewać.Na razie zostawiam siewki mogą się przydać w inne miejsce.













A to zagadka w ogródku warzywnym siałam między innymi sałatę i na początku myślałam że sałata,ale kiedy podrosła okazało się że nie przypomina sałaty którą wysiewałam i nie smakuje jak sałata-spróbowałam kawałek liścia.Jeszcze żyję:)A z nasion kwiatów miałam tyko nasturcję,aksamitki i malwy.ale chyba żadna z nich to nie jest.Kto wie może mi napisze?Zanim urośnie jakiś paskudny chwast mam tego trzy rządki.

1 komentarz: