wtorek, 5 maja 2015

Kamienica-Modyń(1029 m.n.p.m)-Łącko.

W góry wybierałyśmy się z Beatą jak przysłowiowe"sójki za morze"to pogoda zmuszała nas do pozostania w domu, a to znowu jakieś ważne sprawy do załatwienia w końcu udało nam się wszystko dograć i dopasować.Wyruszyłyśmy żeby poznać kolejny szlak i zdobyć kolejny szczyt w Gorcach.
Początek wyprawy zaczął się trochę śmiesznie umówiłyśmy się że Beata wyjedzie busem z Nowego Sącza a ja wsiądę na ten bus na starosądeckim rynku.
Wyszłam z domu wcześniej żeby się nie spóźnić i spokojnie bez pośpiechu być na czas w umówionym miejscu.Stoję na rynku czekam na bus do Szczawy za chwilę podjeżdża i kierowca zmienia tablicę na Szczawa przez Kamienicę,zawahałam się bo Beata miała mi  w busie  pomachać, a w nim tylko jeden pasażer i to nie machający.
Ale wsiadłam i dzwonię do Beaty pytam czy jedzie?Mówię że ja jadę, a Beata pyta a czym ty jedziesz bo ja jadę busem.
Odpowiadam że też jadę busem,uśmiałam się z tego naszego umawiania i powiedziałam  że spotkamy się  na rynku w Kamienicy on na szczęście jest jeden.
Kamienica-popularna miejscowość turystyczna posiadająca wspaniałe walory krajobrazowe,doskonały klimat i lecznicze wody mineralne.
Zarówno latem jak i zimą można jeździć na nartach,znajdziemy tu wiele dobrze przygotowanych tras zjazdowych.
Modyń(1029 m.n.p.m) jeden z najwyższych szczytów Beskidu Wyspowego.
Szczyt jest zalesiony nam udało się zobaczyć trochę pięknych widoków ponieważ na drzewach nie ma jeszcze liści.
Łącko-miejscowość która nazywana jest stolicą krainy sadów.
Znana nie tylko z sadów głównie jabłoniowych także ze słynnych soków Maurera,łąckiej śliwowicy którą koniecznie trzeba spróbować.We wrześniu organizowane jest święto owocobrania połączone ze świętem łąckiej śliwowicy.
I znanym od wielu lat jeszcze z mojej młodości Świętem Kwitnącej Jabłoni.
Łącko w ostatnich latach bardzo się zmieniło i wypiękniało teraz przypomina małe miasteczko.Nowe drogi, nowe chodniki , bardzo zadbane prywatne posesje i dużo zieleni tworzą bardzo przyjemny estetyczny wizerunek tej miejscowości.




Widoki na Łącko.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz