czwartek, 27 lipca 2017

Lipiec w Ogrodzie Marzeń.


W ogrodzie pełnia lata,bogata w kolorowe kwitnące rośliny,istna burza kwiatów.
Większość roślin, właśnie teraz pokazuje nam swoją urodę,wabi zapachem.
Praca w ogrodzie jest cały czas,wycinanie przekwitłych kwiatów,podlewanie,systematyczne odchwaszczanie,a wszystko po to,aby ogród był piękny i zachwycał swoją urodą.
Na kilka dni dni urwałam się z ogrodu,na letni wypoczynek, i gdy wróciłam,czekało na mnie mnóstwo pracy,choć przed wyjazdem zostawiłam go w stanie zadbanym.
Cały czas kwitną liliowce,dalie zmienne,,róże- choć nie tak obficie jak w czerwcu.
No i oczywiście hortensje,których mam kilka odmian.Hortensje ogrodowe niebieskie w  ubiegłym roku miały niemal same kule,teraz mają ich trochę mniej,ale za to większe.
W wolnej chwili spaceruję miedzy tymi kwiatowymi pięknościami i uwieczniam je na zdjęciach.
W lipcu zrobiło się w ogrodzie cicho, nie ma już wiosennego ptasiego rejwachu,świergotów,wrzasku,krzykliwych nawoływań.Ptasie dzieci urosły, usamodzielniły się i wyfrunęły z gniazd,by poznać świat.
Nad stawem wciąż jeszcze trwają letnie koncerty kumaków górskich,wieczorami uchylam drzwi tarasowe,by jeszcze posłuchać- jak śpiewa lato.

Floks wiechowaty "Auerole".

Floks wiechowaty "Ditopur Fantasy"


Trytoma.


Dalie zmienne.






Jukki wykopane,teren przygotowany pod nowe nasadzenia.

Tu także wykopałam jukki ,zostawiłam róże.

A teraz wybieram kamienie.



Lawenda.









Perukowiec podolski"Royal Purple".

















Pergola z milinami.



Mariatheresia.



Stephanie Baronin.








Larissa.































































9 komentarzy:

  1. Jak Ty to robisz, że masz takie niebieskie hortensje?
    Ja mimo zakwaszania mam różowe :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę to niewiele robię.Jak zostawały mi trociny z cięcia desek ,to wrzucałam pod hortensje,ale czy to miało wpływ na kolor?Nie wiem.

      Usuń
  2. Kwiaty piękne, masz co robić w swoim ogrodzie by osiągnąć taki piękny efekt.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pracy ogrodniczej mam dostatek:) Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Piękne kwiaty, a ta altanka wygląda jak z marzeń. Jest bajecznie przeurocza. Masz talent, ogród wygląda świetnie.

    Miłego weekendu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,połechtałaś moje ego:)Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Pieknie masz w ogrodzi,tyle pieknych kwiatów. Hortensja cudowna,tez mam w takim kolorze.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń