niedziela, 10 kwietnia 2016

Narcyzy w Ogrodzie Marzeń.


Narcyzy i szafirki to wiosenne kwiaty które uwielbiam,kojarzą mi się z wiosną i budzącym się życiem.
Są bardzo radosną oznaką wiosny i chociaż nam trudno wyobrazić sobie ogród bez narcyzów to jednak kiedyś narcyzy były postrzegane w ogrodach jako chwast.Szczerze mówiąc nie mogę sobie tego wyobrazić narcyz-chwastem!!!
W moim ogrodzie mają honorowe miejsce, mam 18 odmian narcyzów i kolekcja cały czas się powiększa podobnie jak kolekcja liliowców która liczy sobie ponad 50 odmian,a następne już zamówione.
Narcyzy nie są wymagającymi roślinami dobrze radzą sobie nawet w trudniejszych warunkach.
Narcyzów nie lubią szkodniki ,ponieważ ich cebule są trujące,dlatego bardzo często łączy się je na przykład z tulipanami których cebule są przysmakiem nornic.
Według mitologi greckiej Narcyz zakochał się we własnym odbiciu w wodzie,bogowie myśląc że umrze z głodu zamienili go w kwiat i tak pozostał do dzisiaj nad wodą,jest to idealne miejsce do wyeksponowania niezwyklej urody narcyzów.
I pamiętajcie narcyzy przynoszą szczęście tym-którzy unikają ich deptania.



















Leśny zakątek z narcyzami białymi wśród bluszczu,pierwsze kwiaty już zaczynają kwitnąć.


Łąka z "Narcyzami białymi"



Glicynia "Prolific"w tym roku będzie miała dużo kwiatów.

Sasanki



8 komentarzy:

  1. , że ładne te kwiatuszki to mało powiedziane. Są śliczne.
    Ja mam też trochę narcyzów różnorodnych ale nie aż tyle. Pozdrawiam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:)Narcyzy się ucieszą i za pochwałę będą mi ładnie rosły i kwitły.

      Usuń
  2. Ale pięknie... U mnie większość kwiatów jeszcze się nie rozbudziła. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie kilka dni było gorących i przyroda ostro ruszyła,ale teraz znowu chłodno.Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Ależ cudownie u Ciebie. A ogród z tabliczkami wygląda bardzo profesjonalnie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję,niby nic takiego, bo tylko tabliczki,ale teraz ogród stał się o wiele ciekawszy,a odwiedzający mają okazję jeszcze bliżej poznać te mniej znane rośliny.

      Usuń