piątek, 5 kwietnia 2019

Forsycja.


Forsycja -  wiosenny krzew obsypany żółtymi kwiatami, właśnie teraz zachwyca w naszych ogrodach,
Pewnie niewielu ogrodników wie jak cenny skarb rośnie w ich ogrodach.
Forsycja jest królową rutyny wśród roślin, zawiera witaminę C i  antocyjany.
Ten krzew to świetny surowiec zielarski i kosmetyczny. Ma właściwości przeciwnowotworowe, a stosowane w kosmetyce ekstrakty z forsycji opóźniają proces starzenia.
Żółte kwiaty forsycji są jadalne i używa się ich do potraw.
Z kwiatów forsycji można sporządzić napary, maceraty, zasuszyć lub zjadać świeże kwiaty.
Ten żółty cudowny krzew rośnie w Ogrodzie Marzeń, postanowiłam i ja wykorzystać jej właściwości i przekonać się o jej dobroczynnym działaniu.
A ponieważ dopadło mnie przeziębienie, zrobiłam z kwiatów forsycji herbatkę.
Zrobiłam też macerat, kwiaty zalałam olejem ryżowym i gdy sobie w słońcu postoi przez około 5 tygodni zrobię krem.
















4 komentarze:

  1. U nas pomalutku tez zaczynają forsycje. Nie wiedzialam o jej właściwościach, słyszałam tylko o herbatce. Niestety na mojej ziemi nie chce kwitnac za to podziwiamy kwiecie mirabelki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jeszcze zakwitnie, krzewy jak ludzie lubią czasem być kapryśne. drzewa owocowe mają w tym roku mnóstwo pąków kwiatowych. Pozdrawiam wiosennie:)

      Usuń
  2. Witam, Nie wiedziałam, ze mam taki skarb w ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogrodach mamy takich skarbów pod ręką więcej. Pozdrawiam:)

      Usuń