czwartek, 28 listopada 2013

Stary Sącz-Galeria pod 5


Wpadłam  dzisiaj do Galerii zachęcona wystawą rękodzieła naszych lokalnych artystów.
Od 10 grudnia będzie można kupić coś dla siebie czy też coś oryginalnego innego na prezent gwiazdkowy dla bliskich.A Święta tuż,tuż.
Nie są to przedmioty które "masowo" można kupić w marketach to przedmioty tworzone z pasją one mają "duszę"jakąś cząstkę tego który je wykonał.Chciałam obejrzeć obrazy które były pokazane na Facebook,dzisiaj ich nie widziałam,może następnym razem:)
Galeria pod 5.
I prace które obejrzałam.Mnie bardzo spodobały się doniczki i obrazki z motywem roślinnym.










Chleb na cały tydzień upieczony.Mogłabym każdy bochenek ważyć tak aby były jednakowe,syn mówi że taki różnej wielkości lepszy bo bardziej wygląda na "swojski".

Ten chleb piekę z przepisu naszej Pani Sołtys i zarazem Radnej,przepis jest  w książeczce "Kuchnia pogranicza" wydanej przez UMiG w Starym Sączu.Rodzina jednogłośnie potwierdziła że jest to jeden z najlepszych chlebów.Kto książeczki nie ma podam przepis, ja daję połowę składników w książeczce jest razy 2.

Chleb "Marysi z Myślca"
10 dkg drożdży,
1/2 l serwatki,
1/2 mąki razowej,
1/2 mąki chlebowej.
Składniki na rozczyn wymieszać i odstawić do wyrośnięcia.
Do wyrośniętego rozczynu dodać 5 kg mąki,1 garść soli.Mąka musi być przesiana przez sito.Dodaję wodę tak aby ciasto nie było zbyt twarde ale też nie "rozlazłe".Wymieszać podzielić ile kto chce,ja na 4 duże chleby.Wyrobić ciasto każdą część.I piec.

I bardzo ważna sprawa a mianowicie- mąka.
Ja do pieczenia chleba,ciast i innych kulinarnych wyrobów kupuje mąkę wyłącznie w "Młynie nad Popradem" lepszej mąki nie kupicie w całej okolicy.
Mąka z Młyna jest bielutka ,puszysta ,świeża i pachnąca.
I wcale nie jest dużo droższa od kupionej w sklepie a nawet niektóre są tańsze.
Jest ich kilka do wyboru,są pakowane w torbach papierowych 5 kg.




Miłego wieczoru:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz