środa, 6 lipca 2016

Hortensje w Ogrodzie Marzeń.


Hortensjami Ci drogę uścielę,
Kwiaty rzucę pod stopy pachnące,
Wonne lasów i pól naszych ziele
i storczyki,co rosną na łące....

Hortensjami Ci drogę uścielę,
że nie dotknie się stopa Twa ziemi,
i powiodę Cię,biały aniele,
i powiodę szlakami jasnemi.

W marzeń cichym klękniemy kościele,
Gdzieś od ludzi daleko i światła,
Mój Ty biały,serdeczny aniele,
Moja duszo Ty jasna,skrzydlata!...

znaleziony w sieci/autor nieznany/

Hortensje(Hydrangea), kochamy je za wspaniałe kuliste kwiaty,które długo utrzymują się na krzewie,a jesienią są fantastyczną ozdobą w domu.
W naszych ogrodach uprawiane są gatunki hortensji,które na zimę gubią liście.
Hortensje to krzewy ,które mogą osiągnąć wysokość nawet do trzech metrów,u mnie wysokie rosną tylko drzewiaste.
Hortensja ogrodowa to krzew "o wielu twarzach'.
W tym roku kwitną mi na niebiesko ,ale były takie lata,gdy kwitły na różowo przechodząc w czerwień,innym razem znów kwitły w różnych odcieniach fioletu.
Mnie najbardziej podobają się,gdy kwitną w błękicie-jak niebo,jak oczy ,jak morze.
O uprawie hortensji ogrodowych powiem tak,przez pierwsze dwa może trzy lata na zimę osłaniałam agrowłókniną pomimo tego i tak wiosną pędy przemarzały.
Potem uznałam ,że muszą sobie same poradzić z naszym trudnym górskim klimatem.
Nie osłaniam, i co roku wiosną przemarzają mi pędy hortensji ogrodowej.
Gdy wiosna robi się już ciepła przycinam pędy,aż do żywego miejsca.
I tu źródła ogrodnicze podają,że wtedy hortensje ogrodnicze nie zakwitną.
U mnie kwitną co roku,oczywiście są lata ,gdy kwiatów jest mniej.W tym roku są wręcz oblepione błękitnymi kulami.
Z hortensjami drzewiastymi "Annabelle" nie mam żadnego problemu,jesienią ścinam ich kwiaty do wazonów ,a pędy zostawiam i wiosną przycinam tuz przy ziemi.
Do hortensji drzewiastych dołączyła nowość,hortensja drzewiasta o różowych kwiatach"Invincibelle Spirit' i już zdążyła mnie oczarować,czarowi kwiatów ulegam nad podziw szybko.
Problemu nie sprawiają mi też hortensje piłkowana,bukietowa czy dębolistna.
Te hortensje są wręcz bezobsługowe.

Hortensje drzewiaste'Annabelle"

Hortensja dębolistna.

Hortensja piłkowana.

Hortensja bukietowa"Early Sensation"

Hortensja drzewiasta "Invincibelle Spirit"


Hortensja drzewiasta "Incrediball"
Hortensja bukietowa


Hortensja ogrodowa.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz