niedziela, 20 października 2019

Październik w Ogrodzie Marzeń.



Jesień kolorowa, ciepła i smagana wiatrem wkradła się w nasze ogrody.
W ogrodzie jak co roku pracy mnóstwo, i wycinanie pędów, grabienie liści, rozrzucenie kompostu po ogrodzie, przekopywanie warzywnika i wiele innych koniecznych prac - taka hortiterapia w ogrodzie przy bardzo sprzyjającej pogodzie w cieple i w słońcu.
Robi się coraz bardziej smutno nie śpiewają ptaki, żaby już dawno się schowały, a drzewa smagane jesiennym wiatrem zaczynają straszyć nagością.
Cóż taka kolej pór roku, złota jesień na trawniku a zima tup, tup.
W ogrodzie mąż zbudował kolejny nasz pomysł, niemal oboje jednogłośnie stwierdziliśmy, że potrzebujemy Bibliotekę Ogrodu Marzeń, dla tych którzy przyjadą z kamperami, a także dla tych którzy zdecydują się na nocleg w Muzeum Kwiatów.
Również zwiedzający mogą sobie poczytać i pooglądać książki, mamy też książki dla dzieci. Tematyka oczywiście ogrodnicza, ekologiczna, zielarska i romantyczna.
Jesień kocha się z ciepłym kocem i kubkiem ziołowej herbaty z ziół zebranych w ekologicznym Ogrodzie Marzeń.


Biblioteka Ogrodu Marzeń.










Oliwnik dwubarwny kwitnie wiosną, jesienią, i bardzo pięknie pachnie. Powinien być w Waszych ogrodach - zasługuje na to.



































I dwa krótkie filmy;





4 komentarze:

  1. Cudnie, wspaniały pomysł z tą biblioteką. Oliwnik mam i ja ;) Faktycznie wiosną pachnie od niego jak z Sephory czy Douglasa :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Andrzeju, kwiaty oliwnika pachną"jakby luksusowo":)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. jeśli chodzi o herbatki ziołowe czy inne owocowe, to mam zamiar suszyć owoce oliwnika. Moim zdaniem jeden z najbardziej zdrowych darów natury. O ile np. pokrzywe lub mięte nie można pić często, to oliwnik nie zaszkodzi. Mam 3 gatunki, ale dwubarwnego nie mam, bo obawiam sie, że może przemarzać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piję różne herbaty ziołowe z zebranych ziół i kwiatów z ogrodu. Oliwnik dwubarwny mam kilka lat w gruncie w bliskim sąsiedztwie drzew i krzewó,w one dają mu ochronę i ciepło w zimie. Pozdrawiam :)

      Usuń