piątek, 8 listopada 2019

Ogród botaniczny Uniwersytetu Maribor w Pivoli w Słowenii.



Ogród na terenie dawnego parku zamkowego, to miejsce w którym rośnie wiele rodzimych i obcych gatunków roślin.
To pierwszy zwiedzany przez nas ogród botaniczny w którym wszystkie rośliny są podpisane i mają swoje tabliczki, także te dziko rosnące.
Spodobała nam się ogromna kolekcja bylin i tajemniczy ogród różany.
Przy kasie biletowej można kupić produkty Uniwersytetu Rolniczego Pohorski Dvor.
Są to; owoce, warzywa, sadzonki kwiatów, oleje, octy, soki i wina.


Wybaczcie połączenie sandały i skarpety, było zimno, w bagażniku znalazłam skarpety i możecie mi wierzyć - byłam przeszczęśliwa w owym czasie:)









Zwiedzamy w Europie nie tylko ogrody botaniczne, arboreta, ale też zamki, pałace, dwory i inne ciekawe miejsca, i niemal 90% z nich ma alejki czy place żwirowe. 
Asfaltowe ścieżki są wygodniejsze, ale zdecydowanie lepiej z roślinami czy budynkami łączy się żwir nadając miejscu naturalności, elegancji i urozmaicaja przestrzeń.
Nigdy dotąd nie spotkaliśmy" na szczęście" kostki brukowej tak bardzo u nas popularnej.











Pojechaliśmy do miasta Maribor żeby zobaczyć najstarszą na świecie 400 letnią winorośl.


Jak na 400 lat - wygląda świetnie. Skąd wiadomo, że ma tyle lat? Zachowały się obrazy przedstawiające budynek z winoroślą i przeprowadzono badania potwierdzające jej wiek.











3 komentarze:

  1. Wiola...jak ja lubię chadzać twoimi scieźkami.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, to chadzamy w trójkącie hahaha. Jest mi miło i pozdrawiam weekendowo.

      Usuń