środa, 4 grudnia 2013

Rytro-Barani szlak.

A miał być czerwony szlak na Jaworzynę Kokuszczańską.

szlak turystyczny czerwony-czerwony szlak:szlak główny który prowadzi przez najciekawsze krajobrazowo i przyrodniczo miejsca danego regionu.
Wszystko zaczęło się tak.
Pojechałam samochodem do Rytra, pieszo byłoby stanowczo za daleko i zabrakło czasu na dalsze włóczenie się po górach.Ledwie wysiadłam z samochodu a tu jak nie zawieje wiatr ,zimny,smagający po twarzy kryształkami lodu.Jak dobrze że ubrałam cieplejszą kurtkę z kapturem.A na naszym Zagórzu było tak cieplutko i bezwietrznie.Z Zagórza do Rytra jest może 6-7 kilometrów nie patrzyłam na licznik w samochodzie bo nigdy na niego nie patrzę .Mam jechać to jadę.
Zaczęłam się rozglądać za mapą która wskazałaby mi właściwą drogę,przeszłam przez most i znalazłam.



Czyli wszystko jasne idę czerwonym szlakiem a po drodze pójdę zobaczyć ruiny Zamczyska które tak wygląda z lotu ptaka.

Mijam "czerwone znaki"na drzewach,słupach czyli wszystko jest ok.

I to był ostatni znak który napotkałam po drodze chciałam ominąć na zdjęciu Tauron ale się uparł.





Na rozstaju dróg w lewo asfaltowa w prawo droga bita.
I którą droga iść?Dobrze że mamy teraz taką porę roku i nagie drzewa to łatwiej wiele dostrzec.Po lewej stronie zobaczyłam na górze ruiny Zamku więc na Zamek marsz.






I rozciągające się widoki z Zamczyska.









Po obejrzeniu Zamku i pięknych widoków ruszyłam do rozstaju dróg aby odnaleźć zaginiony czerwony szlak.I co ?I nic?Znaki przepadły a nad Zamkiem znalazłam taki szlak

 Barani szlak prowadzi do schroniska Cyrla.


Przez około godzinę maszerowałam drogą z kratką dziurawką.Po prawej stronie była ogromna góra a po lewej urwisko.I znowu rozmyślałam jak tu ludzie żyją gdy przyjdzie zima i z góry jechał samochód kierowany przez kobietę czyli jednak żyją i dają radę.Chwile później z góry biegł pan,przyznam że nie spodziewałam się kogokolwiek zobaczyć zwłaszcza ze dzisiaj środa i turystyczny sezon za nami.
Droga "z dziurawką"zamieniła się w drogę żwirową.
Zobaczcie jak zmienia się droga w górach zaledwie w ciągu godziny podczas słonecznego i pogodnego dnia.Oczywiście o tej porze roku.Gdy wchodziłam pod górę nie było ani trochę śniegu w Rytrze też nie było.a teraz trochę liści trochę śniegu.
Im wyżej idę tym więcej śniegu tu już zimowo.
A droga najpierw na środku trochę oblodzona potem cała droga i pobocze też.
Poszłam jeszcze kawałeczek i góra wyraźnie się zmniejszyła.Do schroniska Cyrla nie dotarłam nie wiem czy byłam blisko czy daleko wydaje mi się ze raczej bliżej.Bałam się że po tak oblodzonej drodze może mi się coś złego przytrafić a po szlakach włóczę się sama i jestem zdana sama na siebie.Zejście z góry po lodzie nie jest łatwe.
Szkoda
Po drodze mogłyby znaleźć się oznaczenia które wskazywałyby jak daleko mamy jeszcze do celu.Chociażby koło takich spotkanych znaków.


Po raz drugi wróciłam do rozstaju dróg,tym razem postanowiłam pójść drogą bitą w poszukiwaniu czerwonego szlaku.Spotkałam domek i sielskie kurki które bardzo lubię.


Szłam dalej ale znaków jak nie było tak nie ma.A droga stawała się wąskim przesmykiem,kamienistym i bez dobrych butów nie ma się po co wybierać.


Idąc dalej w las spotkałam młodą kobietę i pytam gdzie dojdę tym szlakiem-na Cyrlę i Makowicę.
Pytam a którędy wiedzie czerwony szlak?kobieta nie wiedziała.
Po raz trzeci wróciłam w dół ale tym razem do ostatnio widzianego czerwonego znaku tego z Tauronem.Myślę sobie czemu on taki skrzywiony,skręt ale gdzie?Dopiero gdy się obróciłam i spojrzałam za siebie są HURA!!!czerwone znaki.Leśną drogą wiedzie czerwony szlak.
Jeśli pogoda dopisze przed Świętami to na pewno tu wrócę i pójdę na Cyrlę,mam nadzieję że mają tam pyszną kawę.I jeśli się uda to na Jaworzynę Kokuszczańską.
I nie będę zbaczała z trasy bo dużo czasu się traci a dni króciutkie.

2 komentarze:

  1. Zafundowałaś sobie niezłą wycieczkę o tej porze roku, podziwiam.Widoki przepiękne,
    pozdrawaim

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda sprzyja i staram się to wykorzystać bo latem i wczesną jesienią nie mam czasu nawet na spacer do pobliskiego lasu.

      Usuń