niedziela, 4 stycznia 2015

Drewniana chatka dla kur-prawie gotowa.

Mogę powiedzieć że nasze ptactwo otrzymało luksusowy kurnik wraz z niewielką zagrodą.
Do tej pory cały ogród był do ich dyspozycji, teraz mają troszkę  mniej wolności za to ja będę miała mniej sprzątania i mniej zniszczonych roślin.
Pomimo mniejszego terenu nie powinny narzekać bo "chatka"jest solidnie ocieplona i wygodna.
Bardzo chciałam aby "chatka "była w stylu wiejskim.Wiosną dach zostanie pokryty dachówka bitumiczną a drewno pomalowane lakierem teraz ze względu na pogodę nie możemy tego zrobić
A na ścianach powieszę wiklinowe koszyki z aksamitkami,nagietkami i zwisającymi nasturcjami.
W Starym Sączu zawsze podobały mi się drewniane drzwi nie wiem jak je nazwać- z rzeźbieniami takie typowe dla tego miasteczka.Myślałam że uda mi się je kupić z jakiejś rozbiórki starego domu,niestety czas upływał a drzwi nie było.
Kiedyś zabrałam męża na spacer i pokazałam drzwi które mi się spodobały.Mąż powiedział że to żaden problem zrobić takie drzwi i choć nie jest stolarzem nie posiada też specjalistycznego sprzętu ale udało mu się zrobić wspaniałe drzwi w stylu "starosądeckim".
Na dwóch dłuższych bokach"chatki"pod dachem mąż zrobił budki lęgowe dla ptaków jest ich w sumie 32.
Przeczytaliśmy że są gatunki ptaków które chętnie gnieżdżą się w większych grupach i nie ukrywam że liczymy wiosną na zajęcie wszystkich budek przez ptasich lokatorów.
Budki dla ptaków.



Dziurki na strychu dla owadów.


Takie mają wejście do zagrody.

Zimowy ogród i zabawa z aparatem.

10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Cieszę się że kurnik nasz się podoba,dziękuję:)

      Usuń
  2. Moim marzeniem jest też domek dla kilku kurek, Wasz domek jest bardzo urokliwy , zrobiony bardzo profesjonalnie. Zdjęcia z zimowego ogrodu piękne, pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromna w tym praca i zasługa męża który zbudował kurnik.A zima rozgościła się chyba na dłużej,niestety.Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  3. SUPER !
    Uściski w nowym 2015 roku i wszystkiego najlepszego !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo,właśnie miałam do Ciebie zapukać bo długo milczysz, a tu widzę komentarz i nowy post na Twoim blogu:)
      Niech 2015 rok przyniesie Ci dużo szczęścia i radości!

      Usuń
  4. Posiadacie taki piękny ogród i biegających kur sobie w nim nie wyobrażam [ niszczą rabatki , ] więc taki domek z wybiegiem to najlepsze rozwiązanie . Wszystkiego Dobrego na ten Nowy Rok pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dusia,wiem że kury potrzebują ogrodzonego wybiegu.Myśmy potrzebowali na to czasu,pieniędzy i załatwienia spraw urzędowych bo bez tego się nie da.Udało się!!!rośliny zostały uratowane:)
      Dużo szczęścia w Nowym Roku dla Ciebie.

      Usuń
  5. Ale piękne zdjęcia zimowego ogrodu. Kur trochę zazdroszczę, ja nigdy nawet nie myślałam, ale sąsiedzi mają. W lecie, gdy śpimy przy otwartych oknach, słychać je i u nas...
    Więc zazdroszczę, że masz swoje i wiesz jak się z nimi obchodzić...
    serdeczności,
    m.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Magdo,zdjęcia zimowe są ładne ale i tak zimy nie lubię.Kocham ciepło i kwiaty.
      Nie tylko nasze kury słychać,pawie potrafią dosyć głośno wykrzykiwać więc taka chatka w ustronnym miejscu w sam raz dla nich.Pozdrawiam.

      Usuń