niedziela, 31 stycznia 2016

Przygotowania do wiosny czas zacząć.

Dzisiaj rano gdy odwoziłam syna na dworzec w Nowym Sączu,stamtąd syn dojeżdża do Krakowa na studia, towarzyszyło nam istne szaleństwo pogodowe.
Wiatr w porywach osiągał ogromną siłę,rzucał samochodem na boki i zalewał nas solidnymi strugami deszczu.
To chyba znak że nadchodzi kapryśna wiosna z nieprzewidywalną pogodą, która dzisiaj ostudziła moje nadzieje na wyjście w góry.
Wybrałam krótki i prosty szlak który miałam przejść przez Życzanów,Głęboki Jar i Makowicę,niestety wygrała pogoda, a ja na pocieszenie zajęłam się planowaniem nasadzeń w ogrodzie.
Odwiedzając z nieukrywaną radością Ogrody Botaniczne,podpatrzyłam że na na obwódkach rabat rosną niskie,pełne aksamitki w kolorze kremowym,żółtymi i jasno pomarańczowym.Prezentowały się bardzo elegancko, powiedziałabym- luksusowo i niezwykle efektownie, choć wydawać by się mogło że to tylko śmierdziuchy.
Zamówiłam nasiona tychże aksamitek i jeszcze innych kwiatów w internetowym sklepie nasiona.pl
Wiele nasion roślin jednorocznych zbieram sobie z ogrodu ,a dokupuję te których nie mam.

Do pojemników jeszcze nie siałam nasion,poczekam do połowy lutego, a poza tym w naszym najbliższym markecie nie ma jeszcze ziemi w sprzedaży.
Wczoraj na przekór dzisiejszej aurze mieliśmy ciepły i słoneczny dzień który wykorzystałam na porządkowanie i wzruszanie ziemi na rabatach.Później już się nie da, ponieważ narcyzy są już nad ziemią i wszelkie prace mogłyby je uszkodzić.
Zrobiłam też porządek przed ogrodzeniem u siebie i u sąsiada który zaniedbuje swoją działkę,a także nad osuwiskiem.
Pozbierałam śmieci,butelki szklane i plastikowe było tego cztery dwudziestolitrowe wiadra.Do uporządkowania został mi jeszcze pobliski las i wtedy będę mogła powiedzieć, że witam wiosnę na Zagórzu.


To są nasiona zebrane z ogrodu.

Jaśmin nagokwiatowy ma kilka pąków,wyglądają na kwiatowe w ubiegłym roku pąki zjadły kury.





Lwia paszcza trzyma się nieźle po drugiej fali silnych mrozów.


Staw.



Przydomowa biologiczna oczyszczalnia ścieków otoczona rabatami .Na złożu roślinnym rosną pałki wodne i trawy które będą widoczne w maju.
Oczyszczalnia zaprojektowana przez IBMER w Tyliczu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz