poniedziałek, 11 lutego 2019

Las w Myślcu Zagórzu.


Nasza miejscowość posiada nie tylko wspaniałe krajobrazy z widokiem na góry, pagórki i pola. Mamy też prawdziwy skarb w zasięgu ręki - piękny i ciemny iglasty las.
W niedzielę rano wybrałam się na spacer do lasu. Wiał silny i zimny wiatr.
W domu wydawało się, że na dworze ciapło. Wyszłam bez czapki, szalika i rękawic, i choć spacer był bardzo owocny, wracałam skostniała z zimna.
Las jest bardzo zadbany, było w nim czyściutko, tylko jakieś pojedyncze przypadki, które w najbliższym czasie uprzątnę.
Ktoś nam pomaga w utrzymaniu czystości w lesie, z serca bardzo dziękujemy.
Aż miło obcować tylko z naturą bez zbędnych dodatków.
Wiele razy spacerowałam szlakami górskimi, lasami o różnych porach roku i w różnych miesiącach, ale nigdy dotąd nie spotkałam takich ptaków.
Gdy je zobaczyłam w grupie kilkunastu sztuk, pomyślałam, że komuś papugi z klatki uciekły.
Powoli, cichutko podchodziłam coraz bliżej, aby z bliska zobaczyć te piękności.
Nie przeszkadzała im moja obecność, po cienkich gałązkach poruszały się bardzo szybko ruchem okrężnym. To bardzo ruchliwe ptaszki.
Małe puchate kulki, głowa biała, brzuch niebieskawy, a niżej lekko różowy. Niektóre osobniki w bardziej jaskrawych kolorach.
W naszym lesie wypatrzyłam ptaki - raniuszki. 
Nie potrafię określić jaki to podgatunek, wyglądały na skandynawski.
Raniuszek w Polsce objęty jest ochroną gatunkową.
Nasz las zapewne skrywa więcej takich perełek i tajemnic.
Raniuszki tak bardzo mi się spodobały, że postanowiłam sprawdzić, czy jest ich więcej w lesie.
Niestety, tylko w tym jednym miejscu udało mi się je wypatrzyć. Najwidoczniej tam miały dużo ulubionego pokarmu.













Raniuszek z Zagórza Myśleckiego :)
Zdjęcia nie najlepszej jakości, ptaki są zbyt ruchliwe. gdy nastawiłam ostrość w aparacie już były na innej gałązce.









2 komentarze:

  1. Ja również kiedyś starałam się sfotografować te piękności, ale strasznie szybko latały. :D Piękny post, kocham chodzić po lesie. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ruchliwe są bardzo, ale za to śliczniutkie kulki. Zawsze lubiłam las, jego spokój, własny rytm, tajemniczość i zapach. Pozdrawiam.

      Usuń