sobota, 24 maja 2014

Co kwitnie w" Ogrodzie Marzeń".

Ogród zaczyna być taki jak lubię-w moim stylu,gdy jest mnóstwo zieleni i ukwiecone gałązki krzewów.
Urządziłam go na zasadzie;zasłaniania i odsłaniania.Wtedy ogród jest tajemniczy o wiele ciekawszy.Zachęca nas do zobaczenia co kryje się za grupą roślin.Podążając po ogrodzie odkrywamy ciekawe rośliny czy ukrytą małą architekturę.Może niektórzy wypatrzą jakieś ptaki których mam bardzo dużo teraz w ogrodzie a wszystko dzięki wysokim drzewom i bujnym krzewom w których ptaki mają gniazda.
Podpatrzyłam kilka gatunków ptaków gdzie zbudowały swoje "mieszkania". Czasem obserwuję jak sprytnie wnoszą materiał do budowy gniazda.
Ogród powinien być tajemniczy może taki trochę jak z książki "Tajemniczy ogród"-F.Burnett.
Cały czas czekam żeby drzewa urosły jeszcze wyższe tak aby z pokoi na piętrze także nie widzieć ogrodu jak na dłoni żeby koniecznie "coś kusiło"do spaceru po nim:)
Mówi się że"ogród uczy cierpliwości"mnie nie nauczył nie mam jej za grosz-może powinnam mieć kilka hektarów:):)

W kanale przy stawie rosną żółte i niebieskie irysy,myślę nad tym jak posadzić tam hosty żeby nie przemarzły .Kilka lat rosną w doniczkach to może w kamieniach też dadzą sobie radę?

Będzie do ucierania na dżem z róży.

Rabatka wiejska zaczerpnięta z ogrodu Moneta już kwitnie irysami i kocimietą.

Miejsce gdzie znajduje się szklarenka i dwa warzywniki nazywa się Herbal Garden może tez być "ogród zapachów"dlatego że posadziłam tu dużo ziół i pachnących warzyw.



Wiem,wiem sałatę mocno za gęsto posiałam ,wydawało mi się że nie wykiełkuje wiele nasion bo wcześniej nie chciała rosnąc a w tym roku rośnie jak szalona.
Upiekłam ciasto drożdżowe z przepisu Beaty.Jest pyszne i miękkie podaję przepis:
Ciasto drożdżowe.

6 jajek
2 szklanki cukru
10 dkg drożdży
1,5 szklanki oleju
2 szklanki mleka
1kg.mąki
skórka z pomarańczy

Jajka mieszamy z cukrem,dodajemy pokruszone drożdże oraz wlewamy mleko i olej i tu już nie mieszamy.
Odstawiamy na 12 godzin po czym dodajemy mąkę i skórkę z pomarańczy mieszamy lecz nie wyrabiamy.
Odstawiamy na 10 minut.
Po tym czasie przekładamy do dwóch keksówek i pieczemy 50 minut w temp.180 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz